21 april 2019

Vrijdag 21 April 1944 Oos : Direct uit de barak komend slaat me de geur van de Meidoornboom die in bloei is geraakt.


Vrijdag 21 April 1944
Direct uit de barak komend heden morgen slaat me de geur van de Meidoornboom die heden nacht in bloei is geraakt. Je dag is meteen goed op deze manier, dit zijn prettige verrassingen.
Thee met koekjes eten met Jan B. verder niets anders te doen dan dagboek bij schrijven, en nu eindelijk “Iphigenie auf Tauris” eens lezen.
Jan uitgelegd hoe ons huis er uitziet. Plattegrond met uitleg. Wat is ons huis toch groot, en wat zou ik graag naar huis gaan. Je moet niet te vaak over thuis spreken, “daar word je beroerd van” om met Corrie te spreken.
De kantine verzorgt ons vandaag met bloedworst, een tractatie. Brief van Mams, waaruit ik opmaak dat de koffie uit mijn laatste pakje gestolen is. Zeer vervelend, zulke dingen vergallen me de hele dag!
Met Jan de Boer in Rahmsdorf gaan eten. Dat geduvel met het gebrek aan aardappels begint nu. Gewandeld naar Friederikshagen.
’s Avonds nog wat gelezen in “Iphigenie auf Tauris”, waar ik Zaterdag heen moet. Prachtige werken zijn dat toch van Goethe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Toegift 1945 - 1985

Invalidenstraße anno 1945: Invalidenstraße anno 1985: Kabelwerk Oberspree anno 1985: Oh ja! ...