10 juni 2020

Zondag 10 Juni 1945. Oos : Met een flinke dosis heimwee verlaat ik de kerk. Wanneer weer in de Pieterskerk?


Zondag 10 Juni 1945
Naar de kerk. Goede preek over de verloren zoon.
Er wordt een kind gedoopt. Alleen de moeder is aanwezig. Met een flinke dosis heimwee verlaat ik de kerk. Wanneer weer in de Pieterskerk? Wanneer zal die eigenwijze Le Cornu me dan eindelijk eens aannemen?
Vanmiddag komt Portegies en zet zolen onder mijn schoenen. ’s Avonds laat komt de groepsleider om de geboortedatum van ons te noteren. Is dat voor de tabak die we zullen krijgen? Vroeg gaan slapen. Edzard jaagt nog even achter een jong poesje aan.

Jan :


Zondag 10 Juni 1945.
  Vannacht heb ik weer eens op de planken geslapen. Vroeger vond ik dat heelemaal niet erg, maar nu was het een marteling. Ik ben een hoop vet kwijtgeraakt, en alle bekkenbenen steken een heel eind meer uit dan voor mijn ziekte. Als ik me omdraaide, rammelde het gewoon. En daarbij kwam nog de bijkomstige factor van de spierpijn. Een en ander had dus ten gevolge, dat ik niet veel geslapen heb.
Verder is de dag nogal gelijkvormig vergleden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Toegift 1945 - 1985

Invalidenstraße anno 1945: Invalidenstraße anno 1985: Kabelwerk Oberspree anno 1985: Oh ja! ...