04 november 2019

Berlijn 4 November 1944 Brief 124 : Ik maak me ongerust over de toekomst in Utrecht. Ik hoop dat jullie naar Ouderkerk vertrokken bent.


124
Berlijn 4 Nov ‘44
Lieve P.M. en L.
Nu ik het beloofd heb, zal ik ook door schrijven, wat er ook gebeurt, tot Utrecht officieel bezet is, en ik de post terug krijg! Het ziet er naar uit dat er weer wat beweging in het front zit, en dat Holland oorlogstoneel zal worden. Hier is er niets gebeurd de laatste tijd. Zo nu en dan alarm, maar verder weinig afwisseling. Het om 8 uur binnen zijn hindert ons wel, maar gelukkig kan Jan E. nog laat op straat, zodat hij dan maar naar ons toe komt. Zaterdag en Zondagavonden worden wel erg vervelend. De Spreekrans gaat gewoon door, ik heb mijn derde voordracht gehouden. Jammer dat jullie de verslagen niet meer krijgt, ik geloof dat het ook voor jullie aardig was.
Ik ben bezig aan een brief naar Yvonne Appenzeller, ik hoop dat ze me op de hoogte kan houden. Ik moet ook nog eens een Roodekruisbrief schrijven aan Grandpère, maar de brieven komen niet door tot nu toe. Ik maak me ongerust over de toekomst in Utrecht. Ik hoop dat jullie naar Ouderkerk vertrokken bent.
Veel liefs, en goede moed
Oswald

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Toegift 1945 - 1985

Invalidenstraße anno 1945: Invalidenstraße anno 1985: Kabelwerk Oberspree anno 1985: Oh ja! ...