29 augustus 2019

Berlijn 29 Augusuts 1944 Brief 114. Mams, we zullen de hoop Grand-père nog weer te zien niet verliezen.

114
Berlijn 29 Aug. ‘44
Lieve P.M. en L.
Sinds mij laatste brief zit ik al weer een week langer op het eind v.d. oorlog te wachten. Gisterenavond kreeg ik twee brieven van Mams, één van 21 Aug. en een andere voor Gr.père. Deze laatste zal wel na het einde van deze verwarde periode in de Alpen aankomen denk ik. Ik hoop dat Grand-père met tante Olga in contact kan komen, dat zou tenminste al wàt zijn. Nu de oorlog wéér door Frankrijk gaat, wordt er natuurlijk wéér veel vernield, en zal het wéér langer duren voor we er heen kunnen. Mams, we zullen de hoop Grand-père nog weer te zien niet verliezen. Het wachten valt anders hoe langer hoe moeilijker.

  
Oos breekt hier af. Morgen schrijft hij verder. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Toegift 1945 - 1985

Invalidenstraße anno 1945: Invalidenstraße anno 1985: Kabelwerk Oberspree anno 1985: Oh ja! ...