26 juli 2019

Vervolg brief 102 : Het zou vervelend zijn als ik het contact met de rest van de studenten er door verloor.


26 Juli  
Is Ad den Besten nog bij jullie geweest, ik ben erg benieuwd hoe jullie reageren op onze tweede dominee, die in alle opzichten het tegengestelde is van Cor Wiegers. Maar het is ook een geweldig aardige jongen. Mams schijnt nog al eens met zijn moeder te spreken na zware aanvallen op Berlijn.
Gisteren avond hebben we weer, na een maand onderbreking, eens Spreekrans avond gehouden; Edzard hield een lezing over de A.E.G. je komt wel onder de indruk van de macht van een dergelijk concern met ontzettend veel kapitaal. Verder was ook de echte sfeer van vroeger er zo weer in. We zitten nu met het probleem dat de studenten, waar mee we nu weer onder één dak slapen, uitgenodigd moeten worden, maar dat we de intieme sfeer die we gekweekt hebben niet prijs willen geven.
Van mijn  pogingen, een (privé woning) kamer te huren en vergunning te vragen daar te wonen, is niet veel gekomen. Het zou vervelend zijn als ik het contact met de rest van de studenten er door verloor.
Nu maak ik maar weer snel een eind aan deze brief, dan kan hij nog net met de post van vandaag mee. Vader wens ik een prettige verjaardag toe, met mooi weer en veel gezelligheid, en hoop maar dat ik weer spoedig aan deze huiselijke feestjes kan deelnemen.
Veel liefs, groeten aan vrienden en bekenden, en tot de volgende keer
Oswald.
P.S. Heeft Paps dat boek van “Geokosmos” voor zijn verjaardag al gekregen? Het zat in het laatste pak. OB

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Toegift 1945 - 1985

Invalidenstraße anno 1945: Invalidenstraße anno 1985: Kabelwerk Oberspree anno 1985: Oh ja! ...