19 juni 2019

Maandag 19 Juni 1944 Oos : Het is misschien beter het debat hierover te laten rusten tot na de oorlog.


Maandag 19 Juni 1944
Het begint nu pas goed warm te worden, gelukkig voor Kusch e.a. die net verlof hebben. Ik verbaas me erover hoe weinig na-ijverig ik op die mensen ben, en dat ik ze met verlof kan laten gaan zonder ze uit te schelden.
Vandaag mijn verslag door Plichter laten tekenen drie sigaretten moest ik wel offeren aan het jeremiërende lijk. Verschrikkelijk is dat, zo’n rook maniak vooral als vrouw. De voordracht is met enkele fouten, dan toch eindelijk netjes geschreven. Nu nog vertalen in het Hollands.
Brief van Henk, koude douche. Hij neemt me kwalijk dat ik hier niet zit te kniezen, d.w.z. hij vindt het goed dat ik er van maak wat er van te maken valt, maar oh wee, als je er plezier in hebt! Ik weet niet wat de mensen dan eigenlijk willen daar. Het is misschien beter het debat hierover te laten rusten tot na de oorlog.
Weinig nieuws, Londen wordt nog steeds beschoten maar de invasie gaat door. Het schiereiland Cotentin is afgesloten, de val van Cherbourg is dus maar een kwestie van tijd.
Vanavond naar Roselaar, photo’s gemaakt en bijtijds naar bed. Met het excuus dat ik voor mijn voordracht moet werken heb ik me losgemaakt, losgeworsteld kan ik wel zeggen.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Toegift 1945 - 1985

Invalidenstraße anno 1945: Invalidenstraße anno 1985: Kabelwerk Oberspree anno 1985: Oh ja! ...