25 mei 2019

Donderdag 25 Mei 1944 Oos : Ik wist niet dat je met werk zo ingenomen kan zijn.


Donderdag 25 Mei 1944
Vannacht om één uur weer luchtgevaar, snel aangekleed, maar eigenlijk toch nog te laat. Nauwelijks in de kelder of de bommen vielen al weer. Drie kerstbomen zien hangen, naar berekening moest de vierde net boven mij hoofd komen. Er was licht in de schuilkelder, dan zie je pas hoe iemand met een lelijk gezicht zit te lijken. Behalve de Françaises, die flirten altijd en kijken dus lief.
Er worden weer staaltjes van galgenhumor gegeven. Na drie kwartier “Entwarnung” Gauw weer in bed. Als altijd valt Edzard in zijn volle tenue: helm, gasmasker, en overal (trainingspak) op zijn bed, en zit apathisch te kijken.
Geen alarm vandaag twee kaartjes naar huis gestuurd.
Riesß geeft me, na bespreking over diff. {diffusie}, werk op. Ik wist niet dat je met werk zo ingenomen kan zijn. Het deed me echt plezier weer iets nieuws aan te pakken.
Vanavond niet naar Fr. Rose, geen zin. Vervelend was, dat Ad en Hans ook niet gingen, zodat Jan de Boer alleen ging. Zondag hebben we koeken, die daar voor ons klaar lagen, niet eens afgehaald. (van Ireentjes verjaardag) Een zeer lullig figuur.


Alarm 01:10 tot 01:25 Bombardement nr 19

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Toegift 1945 - 1985

Invalidenstraße anno 1945: Invalidenstraße anno 1985: Kabelwerk Oberspree anno 1985: Oh ja! ...