19 mei 2019

Berlijn 19 Mei 1944 : De verslagen moeten jullie, met de doos, aan de Fam de Boer geven.

Vandaag Alarm van 13:35 tot 14:50 Het 17e bombardement.

78
19-V-‘44
Lieve P.M.en L.
Gisteren mijn gipsmasker naar jullie opgestuurd. Eigenlijk had ik het nog een laagje vernis op willen doen, dan wordt het niet zo vuil, maar ik vind dat het maar snel weg moet. Mij witte jas zit er ook in, maak de zakken eerst leeg voor hij in de was gaat, ik heb het vergeten.
-
Zojuist alarm gehad, en er is weer wat naar beneden gekomen ook, al geloof ik dat het zwaartepunt ergens anders lag.
Maar verder over mijn laatste pakje, verstuurd op 18 Mei ’44 De verslagen moeten jullie, met de doos, aan de Fam de Boer geven. De doos is n.l. niet van mij, ik had geen hoge doos.
Verder weinig nieuws, excuus voor dit korte verwarde briefkaartje, maar ik heb geen tijd om een andere te schrijven, en na een bombardement is het toch beter direct te schrijven
Veel liefs
Oswald.


P.S. Voor Grand-père heb ik twee doosjes Aplona te pakken gekregen, het pakje gaat morgen vroeg weg. OB




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Toegift 1945 - 1985

Invalidenstraße anno 1945: Invalidenstraße anno 1985: Kabelwerk Oberspree anno 1985: Oh ja! ...