09 maart 2019

Berlijn 9 Maart 1944 Brief 52 Eerst was ik er bang voor dat ze nu beter zouden mikken.


Berlijn Donderdag 9 Maart 1944
52
Lieve Paps Mams en Lily.

Daar zit ik weer met een groot stuk wit papier voor me, en ik weet niet wat ik schrijven moet….. nu, dit is onzin, ik weet alleen niet waar ik beginnen moet. Eerst dan maar iets over het bezoek dat we nog steeds krijgen. Nu de luchtafweer met nachtjagers te veel verliezen oplevert, zijn de geallieerden wel gedwongen overdag te komen, staat in de krant. In ieder geval komen de aanvallen nu overdag. Eerst was ik er bang voor dat ze nu beter zouden mikken, en de fabriek zouden raken, m.a.w. dat we op de fabriek dus een kwade kans zouden maken, maar die vrees is ongegrond. De dag aanval is precies even onnauwkeurig als de nachtaanval. Het is natuurlijk de vraag hoe dit zich verder ontwikkelt. Vervelend is, dat we overdag niet voor onze spullen kunnen zorgen, we zijn afhankelijk van een paar man die toevallig thuis zijn. Gisteren was het prachtig helder weer, de hele dag, ’s avonds heb ik met J. de Boer nog een prachtige wandeling gemaakt. Maar vandaag hangt er een dikke mist. Over het algemeen is het klimaat hier wel prettig, we hebben geen klagen, het is zelden zulk slecht weer dat je niet kunt gaan wandelen als je daar zin in hebt. Het mankeert echter steeds aan tijd, dat is het enige wat we werkelijk te kort komen.


Oos onderbreekt zijn brief hier en gaat morgen verder.

Alarm van 12:45 tot 14:35

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Toegift 1945 - 1985

Invalidenstraße anno 1945: Invalidenstraße anno 1985: Kabelwerk Oberspree anno 1985: Oh ja! ...