08 maart 2019

Berlijn 8 Maart 1944 Brief 51 Het lijkt er op dat mams weer wat te veel wil sturen.


Berlijn 8 – 3 – ‘44
51
Lieve P. M. L.
Zaterdag heb ik weer een pakje ontvangen van, naar ik meen 28 Febr. Het lijkt er op dat mams weer wat te veel wil sturen. Ik heb een groot pakket gemaakt voor Grandpère, ik wacht nu maar op het nieuwe adres, naar het oude wil ik niets sturen, angst voor verlies. Sinds 29 Jan. heb ik geen bericht van Grandpère, ik hoop niet dat hij me vergeet, omdat je ook via Parijs schrijft. Hij wacht misschien ook wel tot dat hij een nieuw adres heeft. Gisteren heb ik weer een paket naar huis gestuurd, met wat kapotte kleren, een paar lege busjes, een extra bedeling bonbons, ook wel bombons genoemd omdat we ze krijgen na een bombardement.
We hebben weer koffie gekregen, maar die stuur ik later misschien, eerst wil ik proberen met dit ruilmateriaal een fiets te veroveren.
De nummering van de briefkaarten en brieven is wat in de war geloof ik, ik zal hier naar mijn beste weten maar 51 op zetten, maar ik geloof dat ik al verder ben.
Gisteren hebben we een lezing georganiseerd, de eerste van een serie, iedere week één. Jan de Boer heeft gesproken over de mijnbouw. We waren allemaal erg tevreden over de proef. Stuur je mijn bruine pak in het volgende pakje, Mams? We zitten hier dik in het brood, de laatste tijd, willen jullie het roggebrood niet liever zelf opeten? De sigaretten die ik gestuurd heb zijn ten dele van zéér slechte kwaliteit, Paps moet ze maar uit elkaar halen en in zijn pijp stoppen.
Veel liefs
Oswald

Oswald de Bruin
Lindenstrasse 35
1 Berlijn - Köpenick

Vandaag alarm van 13:25 tot 15:50

De verslagen van de voordrachtencyclus zijn naar Amsterdam, de vader van Jan de Boer, opgestuurd. Die heeft ze uitgetypt (laten uittypen), gestencild en aan de ouders toegestuurd. Hierbij het verslag de eerste vergadering en van Jans lezing.  






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Toegift 1945 - 1985

Invalidenstraße anno 1945: Invalidenstraße anno 1985: Kabelwerk Oberspree anno 1985: Oh ja! ...