06 januari 2019

Vervolg brief 31. 5 Jan. 1944 Vanmiddag de Carmen gezien, in plaats van de Tannhäuser


5 Jan.
Vanmiddag de Carmen gezien, in plaats van de Tannhäuser, om de een of andere reden was er een verandering aangebracht.
6 Jan. 
Gisteren had ik juist één regel opgeschreven, of ik ontdekte dat ik eigenlijk nog te veel honger had om zo de nacht in te gaan, ik ben dus nog wat gaan kokkerellen, met het gevolg dat er weer niets van de brief gekomen is. Vannacht weer alarm gehad, we moeten er tegenwoordig bijna iedere nacht uit. Gevolg: Avonden korter, we gaan vroeg naar bed. We hopen nu met volle maan wat rustiger te slapen.
Ik vergat nog te bedanken voor een boekje dat ik via Broese gekregen heb, “Stijlparodieën” erg aardig. Aan wie heb ik dit te danken? Ik moet weer nodig aan Grandpère schrijven. Zijn laatste brief sluit ik hierbij in. Op het envelop stond, dat hij juist na het sluiten een briefkaart ontving. Ik stuur de zeep die ik hier krijg meest naar huis, maar zou ik nog een stukje zeep voor mijn gezicht van huis kunnen krijgen? Als dat er tenminste nog is…..
De verloven zijn weer eens gespert, ik denk wel niet dat er weer gewoon verlof komt vóór het einde van de oorlog. Toch denk ik de verjaardag van Mams wel weer thuis te vieren. Het is anders maar prettig dat we onze barak nog hebben, er zijn zo veel mensen, vooral buitenlanders, die het slecht hebben op het ogenblik. Groeten aan allen, niet te vergeten tante Anna. Is tante Anna niet een bekende van de dames Fischer? En dan maar weer tot de volgende keer.
Veel liefs
Oswald.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Toegift 1945 - 1985

Invalidenstraße anno 1945: Invalidenstraße anno 1985: Kabelwerk Oberspree anno 1985: Oh ja! ...