05 december 2018

Utrecht 14 Nov. 43 van Mams Eureka, het pakje is aangekomen en ik heb stiekem een bonbonnetje gesnoept.


Maandagmorgen 14 Nov. 43
Lieve Oswald, Eureka, het pakje is aangekomen en ik heb stiekem een bonbonnetje gesnoept. Lekker hoor. Wat fijn dat ze er zijn. Ik vond het geweldig zielig dat jij ze voor ons uit je mond had gespaard en dat wij ze niet kregen. Maar valt alweer mee. Wat niet mee valt is de correspondentie met Gr. Père. Ik heb weer een met zorg geschreven terug gekregen van het bureau met de mededeling dat zij alleen mededelingen van bijzondere aard door konden geven. Zij schijnen ze dan over te schrijven en zoo door te geven; daar heeft Gr. Père natuurlijk heel weinig aan. Gelukkig kun jij nog schrijven. Dat moet je dan maar een beetje vaak doen en allerlei van ons doorgeven. Ik kan mij die heel aparte behandeling van het later bezette gebied niet verklaren, maar ’t is in ieder geval zielig voor Gr. Père. In het pak zaten nog twee boekjes (Beethoven, Goethe en Brahms Brukner) Het dure boekje zat al in het vorige pakje. Verder natuurlijk niets nieuws sinds Zaterdagmorgen. Paps was meer dan een uur te laat thuis. 2 treinen gemist door luchtalarm. Hij rammelde natuurlijk van den honger want hij had weer geen extra boterhammetje mee genomen. Daar moet hij in het vervolg maar eens aan denken. 7 uur ontbijt en kwart voor drie voor ’t eerst weer eten, is wel wat lang.
Nu lieve schat, wij eten vanavond fijn lekkers en Lilie gaat weer eens rooken en Paps zijn pijpje stoppen. Een stevige zoen van je Moeder.


Oos gaat vanavond naar een concert:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Toegift 1945 - 1985

Invalidenstraße anno 1945: Invalidenstraße anno 1985: Kabelwerk Oberspree anno 1985: Oh ja! ...