25 december 2018

25-12-1943 Jan over het Kerstfeest in Hirschgarten. Toch kon je heel goed merken, dat van deze en gene de gedachten naar huis afdwaalden.




’s Avonds naar Hirschgarten geweest, waar ik was uitgenodigd voor de Kerstviering van de Hollandse studenten bij de A.E.G. Ik had er niets veel zin in en was bang dat het een geforceerde geschiedenis zou worden. Maar het viel erg mee. Het was een buitengewoon aardig georganiseerd samenzijn. Er was een kerstboom ook. Cor Wiegers sprak een kerstwoord, en Ad den Besten las enkele Adventsdichten voor. De groote verrassing van de avond was een verdeling van pakketjes, die door de verschillende ouders samengesteld waren. De zaak werd bij loting verdeeld, en ik kreeg een zak erwten, een blikje soepgroente, een zakagenda, en een bonnenportefuille. Al met al was het een zeer geslaagde avond.
De stemming was weer buitengewoon goed.
Ik vermoed dat wij hier een gezelliger Kerstfeest gevierd hebben dan onze respectievelijke oudelui in Holland. Toch kon je heel goed merken, dat van deze en gene de gedachten naar huis afdwaalden.
Beroerd is dat ik vannacht een wandluis gevangen heb. Zeker uit Hirschgarten meegebracht.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Toegift 1945 - 1985

Invalidenstraße anno 1945: Invalidenstraße anno 1985: Kabelwerk Oberspree anno 1985: Oh ja! ...