11 november 2018

Berlijn-Köpenick 11 Nov ‘43 Iedere dag kan ik een paar uur literatuur nakijken.


Berlijn-Köpenick 11 Nov ‘43
Lieve Paps, Mams en Lily

Zaterdag morgen in ontbijtpauze, van kwart voor negen tot negen uur. Aangezien ik gisterenavond geen zin had om brieven te schrijven, begin ik dan nu maar. Mijn werk bevalt me nog steeds best. Het wordt interessanter naarmate ik er meer van af weet iedere dag kan ik een paar uur literatuur nakijken, en dat maakt dat ik er steeds meer aardigheid in krijg. De dag is zo om, want ik heb natuurlijk mijn gewone werk, dat voor gaat, en dan kan ik voor mezelf beginnen. Zo verleer ik het harde werken niet!
Jullie vragen om een betere beschrijving van het lager, het lager leven en de omgeving. Ik zal eens een poging doen jullie wat beter op de hoogte te brengen. Onze kamer is gemeubileerd met vier bedden, de ruimte die dan overblijft is ongeveer even groot als het opp. van de bedden. De bedden staan naast elkaar, etages kennen ze hier niet. Ieder heeft een kast, ± 70 cm bij 50 cm en twee Meter hoog, om zijn spullen in op te bergen. De bedden zijn van staal met stalen matrassen, waarop stromatrassen. Verder staat er een tafeltje met vier stoelen. Veel ruimte is er dus niet, maar we kennen

Deze brief is kennelijk incompleet zo'n beginnetje dat zoek raakt en nooit af komt

Op de achterkant van dit vel:

Mogelijk dus per ongeluk als kladpapier bebruikt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Toegift 1945 - 1985

Invalidenstraße anno 1945: Invalidenstraße anno 1985: Kabelwerk Oberspree anno 1985: Oh ja! ...