10 november 2018

Utrecht 25 October 1943 van Prof Kögl Uiteraard heb ik de behoefte het contact met de nu in zoo veranderde omstandigheden werkende leerlingen niet kwyt te raken.


ORGANISCH CHEMISCH LABORATORIUM
DER RIJKSUNIVERSITEIT                     2 5 October 1943
UTRECHT
Croesestraat 79
Tel 11106

Zeer geachte Heer De Bruin,
Langs indirecten weg via de ouders heb ik
talryke berichten gekregen over de in Duitsch-
land tewerk gestelde studenten in de scheikunde,
zoodat ik in het algemeen over hun lotgevallen
vry goed Op de hoogte ben. Uiteraard heb ik de
behoefte het contact met de nu in zoo veranderde
omstandigheden werkende leerlingen niet kwyt te
raken. Verschillende Utrechtsche chemici hebben
my reeds eens uit Duitschland geschreven, zoodat
ik persoonlvk kon antwoorden. Met U heb ik echter
nog geen rechtstreeksch contact gehad.
Daarom wil ik U by deze hartelvk groeten
en U verzekeren, dat U hier niet vergeten bent.
Ik hoop, dat het laboratorium, waarin op het
oogenblik practisch slechts het wetenschappelyk
bedryf gaande is, in niet al te verren tyd weer
door U allen gevuld zal zyn.
Steeds gaarne

Uw
Kögl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Toegift 1945 - 1985

Invalidenstraße anno 1945: Invalidenstraße anno 1985: Kabelwerk Oberspree anno 1985: Oh ja! ...