24 oktober 2018

Jan zoekt weer een nieuwe kamer



Vanmorgen weer bij Schültz geroepen. Deze deelde mij mede dat de buitenlandsche “Angestelten” privaat mogen blijven wonen, zonder dat ze daarvoor een Bescheinigung van de Fremdenpolizei noodig hebben. Alleen valt de toelage van 15 Mark weg.
Ik heb maar meteen spijkers met koppen geslagen, en ben naar een nieuwe kamer gaan uitkijken. Richter gaf me na veel sputteren 3 adressen, één in Niedeshöneweide, één in Oberspree en één in Köpenick. Niedeshöneweide was helaas al verhuurd, maar in Oberspree lijkt het me wel wat. Met inbegrip van centrale verwarming, kookgelegenheid, licht en morgenkoffie, alsmede handdoeken en beddegoed is de huur 45 Mark. Er wonen nog twee buitenlanders, o.a. een zekere Storbohaty, die vóór mij bij Gees heeft gewoond. Ik heb meteen maar afgesloten, want het adres in Köpenick heelemaal een idioot eind weg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Toegift 1945 - 1985

Invalidenstraße anno 1945: Invalidenstraße anno 1985: Kabelwerk Oberspree anno 1985: Oh ja! ...