23 oktober 2018

Berlijn 23 Oct. In de haast maar even een briefkaart, omdat het vannacht weer onrustig was.


Berlijn 23 Oct.
Lieve Paps mams en Lily,

In de haast maar even een briefkaart, omdat het vannacht weer onrustig was. Zoals gewoonlijk hebben we weer nergens last van gehad. Het is wel een vervelend idee dat je barak af kan branden, en dat je dan plotseling zonder iets zit. Één koffer neem ik altijd mee in de schuilkelder.
Zijn jullie niet geschrokken, dat ik mijn laatste brief door Bob heb laten posten? Later dacht ik: die schrikken zich een hoedje, al heb ik gewaarschuwd. Ik had geen envelop bij me, zie je. Maar de schrik is hoogstens van korte duur geweest. Vanavond schrijf ik nog wel een brief.

Oswald

Oos gaat vanavond met zijn kamergenoot Bob naar de Opera.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Toegift 1945 - 1985

Invalidenstraße anno 1945: Invalidenstraße anno 1985: Kabelwerk Oberspree anno 1985: Oh ja! ...