11 mei 2018

Rehbrücke 11 Mei 1943 Durchgangslager


Brief II                       Rehbrücke
11 mei 1943
Beste Paps, Mams en Lily

Nog steeds zitten we in het “Durchgangslager”, de eersten worden op het ogenblik opgeroepen om naar andere, definitieve adressen gebracht te worden. Ik heb gemerkt dat ik vergat in mijn brief mams te feliciteren met haar verjaardag. Ik omhels je in gedachten, mams, ik heb nog niets vervelends meegemaakt.
Veel heb ik niet te vertellen. Ik moet mams nog feliciteren van Jan. Zijn stem is weer helemaal goed. Vanmorgen heb ik weer fijn een douche genomen.
We zijn erg benieuwd wat er gebeurd is met de andere studenten en zo. Doe de groeten aan allen die naar me informeren. Ik weet nog niet waar ik heen ga, natuurlijk schrijf ik direct als ik iets weet. Schrijf later hoe lang de brieven en kaarten er over doen.
Een zoen van
Oswald.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Toegift 1945 - 1985

Invalidenstraße anno 1945: Invalidenstraße anno 1985: Kabelwerk Oberspree anno 1985: Oh ja! ...