22 mei 2018

Berlijn 22 Mei 1943 Eerst moet er een ander voor de machine zijn.


X
Berlijn 22 mei
Lieve Paps, Mams en Lily

Even een briefkaartje omdat ik vanmorgen de toezegging gekregen heb van mijn baas, over een week op het kantoor van hem te komen. Gelukkig zie ik nu het eind van mijn arbeidersbaantje, nu is het niet eens vervelend meer. Eerst moet er een ander voor de machine zijn, het kan dus nog wel iets langer duren. Ik heb uitgerekend dat jullie nu ongeveer mijn adres zult hebben, het zal nog wel even duren voor ik antwoord krijg op mijn brieven. Ik maak er snel een eind aan, ik heb honger en ik ga weer eens wat in de stad eten. Ik eet om 5 uur brood thuis, 8 uur brood op fabriek 12 uur warm op fabriek 3 uur warm in de stad en om zeven uur eigen kooksel. En als ik nog honger heb een boterham ’s avonds. Zo is het best uit te houden.
Een zoen aan allemaal,
Oswald

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Toegift 1945 - 1985

Invalidenstraße anno 1945: Invalidenstraße anno 1985: Kabelwerk Oberspree anno 1985: Oh ja! ...