25 februari 2020

Zondag 25 Februari 1945. Oos : Moeten ze thuis weten, dat ik hier van een overladen maag niet slapen kan!

Alarm nr. 214 van 20:10 tot 20:55.

Zondag
Vroeg opgestaan en naar de Franse film. Helaas wordt de zelfde film van de vorige week nog eens vertoond… Nu mis ik Hans v G. en moet dus wel naar Herzberge. Jan is niet in een te best humeur, hij zit nu vanmiddag alleen omdat wij naar een concert gaan.
Naar het concert. In de Leipzigerhof heerlijk gegeten en {bonnen voor} 20 gr vet en 200 gr brood gespendeerd. Wel een beetje veel, maar het is dan ook heerlijk. Jan de Boer staat al met Portegies te wachten. De schoenmaker is een dankbare afnemer van concertkaarten merk ik. We horen de ouverture Egmont, het derde pianoconcert en de 7e symphonie van Beethoven, onder leiding van Heger. Hoeveel concerten zou ik nog horen hier in Berlijn?
Hans van Griffen en Joop “de schoenmaker” gaan even mee naar huis. Biertje en beschuit aangeboden, iets wat je ook al niet iedere dag kunt doen tegenwoordig.
Vanavond alarm, er gebeurt niet veel. Heerlijk gebakken aardappeltjes gegeten. Rugzak gedeeltelijk gevuld met de hoogstnodige dingen, eten enz. Vroeg naar bed. Wakker geworden van een overvolle maag. Met Norit en aspirine weer in slaap. Moeten ze thuis weten, dat ik hier van een overladen maag niet slapen kan!

Jan :


Zondag 25 Februari 1945.    {508}
Ik dacht dat er niet veel gebeurd was, met het alarm gisterenavond, maar nu (het is 12 uur ’s middags) ontploffen er nog overal in de buurt bommen (blindgangers of tijdbommen?).
’s Avonds weer het traditionele alarm, van 8.10 – 8.55. Bij ons gebeurde niets.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Toegift 1945 - 1985

Invalidenstraße anno 1945: Invalidenstraße anno 1985: Kabelwerk Oberspree anno 1985: Oh ja! ...