10 november 2019

Vrijdag 10 November 1944. Oos : Een brief opgesteld om te proberen Brautigam terug te krijgen.

10 November 1944
Koud. Weinig werklust. Alles is vochtig. Ik heb weer last van “muziek” in mijn  benen, en ik begin verkouden te worden. Steeds niezen, gevoelige ogen en zo, helemaal niet prettig.
Vanavond de kamer op de 1e verdieping bekeken. Het is een prachtige kamer, goot, twee ramen, maar het zal wel koud zijn vrees ik. Een brief opgesteld om te proberen Brautigam terug te krijgen. We zullen zien wat de uitwerking is.

Jan : 


Vrijdag 10 November 1944.
De S-Bahn had vanmorgen geer lust, en bleef tusschen Oranienbergerstrasse en Friedrichstrasse een kwartier staan. Het meest merkwaardige vond ik wel, dat niemand er iets van zei, dat de trein zoo lang stil stond. Zelf had ik ook niets geen haast trouwens. Maar je moet de menschen eens hooren kankeren, als de trein ’s middags om 5 uur een minuut voor een onveilig sein moet wachten!
Oswald bracht gisteren uit Hertzberge een stel muziekboeken voor me mee, die daar maar renteloos lagen omdat de diverse eigenaren in Holland zaten. Alles Chopin maar er zitten verschillende speelbare dingen tusschen.
...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Toegift 1945 - 1985

Invalidenstraße anno 1945: Invalidenstraße anno 1985: Kabelwerk Oberspree anno 1985: Oh ja! ...