23 oktober 2019

Maandag 23 October 1944. Oos : Vandaag plezier in mijn werk. Ik heb een roerinrichting gemaakt, die prachtig loopt.


Alarm Nr 155 van 19:10 tot 19:50

23 Oct.
Vandaag plezier in mijn werk. Ik heb een roerinrichting gemaakt, die prachtig loopt. De bedoeling is gelatineringsproeven te gaan doen, de methode is volledig van mezelf. Ik hoop dat ik succes heb, dit onderwerp interesseert me wel.
Jan dB kwam gisteren opgetogen thuis, hij vertelde dat er nu eindelijk een jongetje was geweest dat de juiste(?) waardering had getoond voor zijn brandmeestersuniform. Het was een jochie van de Hajot {HJ: Hitler Jugent} dat stijf in de houding sprong en salueerde.
Vandaag een koffer met kleren naar Roselaar gebracht, zomerkleren. Snel naar huis, en juist alarm op het moment dat ik de eerste winkel binnen stapte. Zo vroeg, om 7 uur, hebben we nog geen alarm gehad.
Mijn voordracht naakt – volgende week zal ik moeten spreken. Een brochure “das Naturbild der Physik” wilde ik vertaald voorlezen, maar vertalen valt niet mee …… verder zijn de Nelgendie nu onze “Gemeinschaftsraum” bevolken poep vervelend (daarover later meer). Ik heb vanavond geen gelegenheid aan de voordracht te werken.


Jan :


Maandag 23 October 1944.
Het was vanavond voor het eerste dat we bij Frl. Rose door luchtalarm overvallen werden, van 7.10 – 7.50. in de stad zijn tusschen Gesundbrunnen en Westend zijn nogal wat luchtmijnen gevallen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Toegift 1945 - 1985

Invalidenstraße anno 1945: Invalidenstraße anno 1985: Kabelwerk Oberspree anno 1985: Oh ja! ...