27 september 2019

Woensdag 27 September 1944. Oos : Enfin, de moed maar niet verliezen, in 1918 was het ook November!


27 Sept.
Vanmorgen kom ik in de werkplaats, en daar zie ik Schenk, die zijn gezicht afdroogt, hij ziet er glad uit, pas geschoren, Rieß is in het lak laboratorium, en dan gaat Schenk zich scheren! Een emmer water met een loodgieterslamp geeft hem warm water! Zijn argumentering was, dat hij geen tijd had gehad om zich te scheren? en dat was de schuld van Hofmeier. Hij moet n.l. een half uur inhalen, omdat hij de wekker niet hoort, en dat hij daarom niet op tijd kon komen! En hij vindt daarbij dan ook nog, dat hij gelijk heeft!
Wehrmachts bericht met weinig nieuws, de Eng luchtdivisie bij Arnhem is volledig vernietigd. Wat zullen hier een hoop Hollandse jongens gesneuveld zijn! Het wordt een winterveldtocht , dat zie ik wel aankomen. Enfin, de moed maar niet verliezen, in 1918 was het ook November!
Vanavond bij thuiskomst vind ik een kaart voor een pakketje! Eerst is het pakket naar de Lindenstrasse in Köp. gestuurd! Alles is doorweekt. Jampot kapot. Sigaren “genot” niet te vinden in de smurrie, waarschijnlijk gestolen en anders toch niet bruikbaar. De appels zijn goed gebleven, en de kaas is ook nog best. Het zijn grote appels van het kleine boompje rechts, dat bij Twaalfhoven overhangt, ik weet het allemaal precies!
Spreekrans, Jan houdt een lezing over het gebruik van het licht in het toneel. Goede lezing, ik moet helpen met plaatjes zoeken, een ondankbaar werkje, waarbij je niet naar de spreker kan luisteren
Genoeglijke avond.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Toegift 1945 - 1985

Invalidenstraße anno 1945: Invalidenstraße anno 1985: Kabelwerk Oberspree anno 1985: Oh ja! ...