07 augustus 2019

Berlijn 7 Augustus 1944. Brief 107 Vandaag schijnt alles rustig te blijven, vannacht hebben we ook rustig geslapen.


107
Berlijn 7 Aug 1944.
Lieve P.M. en L.
Daar er gisteren weer het een en ander boven onze hoofden gezweefd heeft, schrijf ik maar weer gauw. De verjaardag van paps heb ik genoeglijk met de twee Jannen (Egberts en de Boer) achter een sigaar gevierd. Het was buitengewoon gezellig.
Zaterdag heb ik met Jan de B. een wandeltocht langs een prachtig meer gemaakt. Gisterenavond ben ik voor de afwisseling, weer eens naar een opera geweest, Simone de Boccanegra van Verdi. Het is een onbekende opera, die toch heel aardig is. Overigens zal het wel uit zijn binnen kort met opera en toneel, er wordt weer stevig het mes gezet in alles wat amusement heet. Er zijn verder nog andere verschijnselen van onprettige aard, die wel duidelijk doen uitkomen dat de tijden er hier voor ons niet veel beter op worden. De laatste loodjes wegen ook hier het zwaarst.
Vandaag schijnt alles rustig te blijven, vannacht hebben we ook rustig geslapen. Donderdag komt Fischer uit Holland terug, ik hoop dat hij er aan gedacht heeft Vader te feliciteren. Ik zal hem meteen gaan opzoeken. Brief Paps van 31 Juli ontvangen, waarop later antwoord.
Veel liefs
Oswald

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Toegift 1945 - 1985

Invalidenstraße anno 1945: Invalidenstraße anno 1985: Kabelwerk Oberspree anno 1985: Oh ja! ...