16 juli 2019

Zondag 16 Juli 1944 Oos : Het was erg aardig, maar Jan E en consorten vonden er natuurlijk weer niets aan.

Alarm van 01:20 tot 01:50

Zondagmorgen
De strozak valt nog wel mee, dat slaapt niet eens zo beroerd. Maar het alarm er afgetrokken, is onze slaap toch maar kort geweest. Om tien uur weg, naar Hertzberge. Ik vind de heren in het laboratorium, met “bloedbeeldjes”, Jan maakt zijn pijp schoon, van Griffen kijkt door de microscoop. Mijn tijding wordt daar zonder emotie of andere uiting van medeleven ontvangen, die verwende kloten zitten alleen maar te schelden op het eten dat helemaal niet slecht is. Na wat mee gegeten te hebben naar Köpenick. Op de valreep krijg ik nog twee citroenen mee, een bewijs, minder van liefdadigheid, dan van onkunde wat met heerlijke vrucht te beginnen. In Köp. de laatste rommel van mij, en van Thijs en Ward in het hok gezet, en voor zover dat kon, meegenomen. Nog een zware reis.
Daarna naar het Thalia theater, in de Dresdenerstrasse, waar het “Theater am Nollendorfplatz” Rosen aus dem Süden speelt. Het was erg aardig, maar Jan E en consorten vonden er natuurlijk weer niets aan. Zelf was ik met J dB, Bob en Groenhart, de groep Hertzberge, uitgebreid met Booy, Jan Pels (die weer beter is, en een bewijs heeft dat de arts hem besneden heeft!) en Berto van Dijk.
Na afloop naar Plex gewandeld, maar geen behoorlijke kroeg tegengekomen om een borrel te drinken. Om elf uur doodmoe in bed.

Kaartje Oos:

Kaartje Jan:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Toegift 1945 - 1985

Invalidenstraße anno 1945: Invalidenstraße anno 1985: Kabelwerk Oberspree anno 1985: Oh ja! ...