22 mei 2019

Berlijn 22 Mei 1944 Brief 80 Het is een jonge man, die op zijn 23e jaar al lector was.


80
22-5-44
Lieve P.M. en L.
Van Grand-père heb ik gisteren een brief gekregen, een kaart uit de Alpen, hij is dus weer bij zijn nichten. Hij schrijft dat hij, als er bij zijn terugkomst in Montpellier geen dienstbode te vinden is, in een tehuis voor ouden van dagen zal gaan. Dat zal ook wel het beste zijn. Gisteren het paket van 10 Mei ontvangen. Hartelijk dank, hoor, voor de blikjes en de koek, en alle andere lekkere dingen, die ten dele van Arie zijn. Arie heb ik al een uitgebreide briefkaart serie gestuurd. Wil Mams Mevr. de Groot hartelijk bedanken voor de poviet? Sokken en zakdoeken komen erg goed van pas. Zoals jullie weten is mij hoofd al onderweg naar huis, ik ben erg benieuwd hoe het aankomt!
De vorige week heb ik het erg druk gehad, jullie zijn er van op de hoogte tot Vrijdag. Vrijdag avond heb ik een vioolavond bijgewoond van Helmuth Zernick. Beethoven, Bach, Mozart, César, Franck, Paganinie en Dvorak, stonden op het programma, en we hebben genoten, vooral weer door die tegenstelling met het bombardement ’s middags.
Zaterdag avond ben ik met Jan de Boer en Hans Bornewasser naar een voordracht geweest van een oud-professor in de muziekgeschiedenis, die een reeks voordrachten houdt over muziek en kultuur. Het is een jonge man, die op zijn 23e jaar al lector was. We kennen hem via Poleman. (Elsbeth). Het was zeer interessant, we waren allemaal erg tevreden. Gisteren (Zondag) Bij Jan Egberts geweest, en verder thuis uitgerust v.d. lange werkweek!
Veel leifs
Oswald

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Toegift 1945 - 1985

Invalidenstraße anno 1945: Invalidenstraße anno 1985: Kabelwerk Oberspree anno 1985: Oh ja! ...