18 maart 2019

Zaterdag 18 Maart 1944 Jan: Ik heb trouwens er heel lang mee geaarzeld of ik nog boeken naar huis zou sturen

Zaterdag 18 Maart 1944
Pakket V naar het Schlesischer Bahnhof gebracht. Ik zal blij zijn, als dit goed overgekomen is, want er zitten o.a. in: “200 Jahre Berliner Staatsoper im Bilde” en de beide ballistiekboekjes. Ik heb trouwens er heel lang mee geaarzeld of ik nog boeken naar huis zou sturen, met het oog op eventuele oorlogshandelingen in Holland. Maar tenslotte heb ik het toch maar gewaagd.
’s Avonds kreeg Ad den Besten het ineens op zijn heupen door een acute angina te debiteren. Koorts 40,3º. We moesten dus ’s nachts om het uur compressen omleggen, en hadden derhalve een tamelijk onrustige nacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Toegift 1945 - 1985

Invalidenstraße anno 1945: Invalidenstraße anno 1985: Kabelwerk Oberspree anno 1985: Oh ja! ...