07 maart 2019

Dinsdag 7 Maart 1944. Jan: We hadden er al lang over gesproken, dat we eens een voordrachtencyclus moesten organiseren.


Dinsdag 7 Maart 1944.
We hadden er al lang over gesproken, dat we eens een voordrachtencyclus moesten organiseren onder de studenten. Steeds was er niets van gekomen, totdat ik de zaak eens bij de kop heb gepakt,en de boel georganiseerd heb. Om geen gezanik te krijgen van`Wie begint er mee` ben ik zelf maar begonnen en heb vanavond een korte redevoering afgestoken. Onderwerp: Mijnen met wat daaraan vast zit. Ik had van tevoren de zaak op schrift gesteld, maar toen ik Zaterdag het zaakje nog eens doorlas beviel het me niet. Dus ben ik maar een soort improvisatie gaan houden, wat me beter afging. Toch moet ik eerlijk zeggen, dat ik vlak vóór de lezing net het gevoel had of ik naar een examen moest.
Niettegenstaande de improvisatie duurde de voordracht een uur met een half uur debat er achteraan. Het was erg gezellig, tenminste dat vond ik, en ik meen te mogen gelooven dat de anderen dat ook zoo vonden. In ieder geval heeft onze voordrachtencyclus wel meer bestaansrecht gekregen.
Er wordt een verslag gemaakt, dat, indien mogelijk vermenigvuldigd zal worden. De volgende week krijgen we Cor Wiegers te hooren. De volgorde is bij loting vastgesteld. Ik hoop dat we het volhouden zullen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Toegift 1945 - 1985

Invalidenstraße anno 1945: Invalidenstraße anno 1985: Kabelwerk Oberspree anno 1985: Oh ja! ...