14 maart 2019

Berlijn 14 Maart 44 Brief 56 Voor ons is het niet leuk als er één weg gaat. Samen uit samen thuis.


56
Berlijn 14 Maart 44
Zondagmorgen was ik al weer vroeg uit de veren om kaarten te halen voor de opera. Ik wil nog eens naar de “Meistersinger”. Na afloop ben ik naar de kerk geweest, naar de Dom, waar ik een goede preek gehoord heb. Naar mijn Waalse kerkje ben ik niet geweest, ik weet niet of het er nog staat, dat moet ik eerst weer eens onderzoeken. Zondagmiddag heb ik mijn dispuut weer op bezoek gehad. Klaas komt misschien met bijzonder verlof naar Holland, dan zullen jullie wel wat van hem horen. Voor ons is het niet leuk als er één weg gaat. Samen uit samen thuis. Je gaat dan weer denken hoe het wel zou zijn als je weer eens thuis kon zijn, en daarover kun je beter niet te veel denken. Gisterenavond was ik op bezoek bij Fischer, hij gaat aan het eind van deze week naar Holland, ik heb gevraagd of hij paps opbellen wil, dat lijkt me leuker dan een briefje. Ik ben benieuwd of mijn laatste twee brieven met papieren over de ziekte van Grandpère aankomen, of dat ik ze terug krijg, ik wist n.l. niet dat op ieder vel naam en adres v.d. afzender moet staan. De briefkaart van Mams heb ik doorgestuurd naar Gr.père.
Heeft mams mijn bruine pak al gestuurd, ik vraag er maar steeds om voor het geval er een brief verloren gaat ook mijn witte jas zou ik graag weer hier zien, als hij gerepareerd is. Schrijft Lily nog eens een gezellige huis tuin en keukenbrief vooral met veel huiselijk nieuws over de poes, en tuin enz. Ik heb niet voldoende bedankt voor het laatste pakje (van 24 Febr) Vooral de grote pot honing was erg welkom. Verder geen nieuws meer.
Tot de volgende brief,
Oswald





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Toegift 1945 - 1985

Invalidenstraße anno 1945: Invalidenstraße anno 1985: Kabelwerk Oberspree anno 1985: Oh ja! ...