03 maart 2019

03-03-1944 Jan: Er wordt de laatste tijd ontzettend gestolen.

Jan schrijft in zij dagboek:


Vrijdag 3 Maart 1944.
Toen ik vanmorgen opstond deed ik een onaangename ontdekking: de sokken die ik ’s avonds tevoren in het water had gezet in het washok, waren gestolen. Natuurlijk nergens te vinden. Maar er wordt de laatste tijd ontzettend gestolen: Hans Bornewasser was zijn braadpannetje kwijt, en Thijs een das, een vork en andere dingen.
Doen kun je niets ertegen, alleen goed oppassen. ’s Middags naar de staatsoper geweest, naar Casanova in Murano, een nieuwe enscenering van een opera van Lortzing, mat Oswald de Bruin. Het was een elegant, charmant stuk, vol van geestige trekjes, en met een vlotte muziek.
Fred vertelde me onder anderen dat alle verloven voor heel Berlijn (of voor heel Duitsland?) weer waren ingetrokken, tot 15 Mei. Ik heb altijd gedacht dat zooiets zou gebeuren.



Kaartje van Oos



Kaartje van Jan




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Toegift 1945 - 1985

Invalidenstraße anno 1945: Invalidenstraße anno 1985: Kabelwerk Oberspree anno 1985: Oh ja! ...