25 februari 2019

Berlijn 25 Febr '44 Brief 48½ Verrukkelijk gegeten. Vier platte dingen, met een witte en een donkere kant, en oogjes op de donkere kant.


Berlijn  25 Febr '44
Lieve Paps. Mams en Lily

Na een gezellige brief even een kaartje met huiselijke mededelingen. Gisteren heb ik zo verrukkelijk gegeten dat ik het even schrijven moet. Ik liep nog met een paar bonnen voor vis in mijn zak, en omdat ik toch langs een winkel kwam kocht ik maar wat van dat spul. Het was duur, ik wist niet eens wat het wel was toen ik thuis kwam, maar het viel best mee: vier platte dingen, met een witte en een donkere kant, en oogjes op de donkere kant, volgens vakmensen scholletjes geheten. Verder vier zoute haringen! De laatste interesseerden me niet zo erg, maar de scholletjes waren geschikt om er mijn bakkunsten op te proberen. Het gevolg was dat ik me weer bijna een ingewandstoornis gegeten heb. Bob heeft mijn vreugde gedeeld. Het schoonmaken was niet eenvoudig met een stomp mes, maar zeker de moeite waard. Ja, we hebben hier wel meer extratjes dan jullie denk ik.
Bob heeft zich geabonneerd op de Rotterdamse Courant, zodat we nu wat beter op de hoogte zijn met wat er in Holland gebeurt.
Zondag ga ik als het mooi weer is, de barak en zijn bewoners fotograferen. Jan de Muinck –Keizer heeft volgens de arts een zweer in zijn 12 vingerige darm, we hopen dat hij ziekteverlof krijgt. Je ziet hem deze ziekte niet direct aan, maar hij heeft soms veel pijn.
Tot de volgende keer
Veel liefs
Oswald




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Toegift 1945 - 1985

Invalidenstraße anno 1945: Invalidenstraße anno 1985: Kabelwerk Oberspree anno 1985: Oh ja! ...