16 december 2018

Uit Jans dagboek: De lui zijn heel geschikt, alleen zal ik in het begin wel wat moeite hebben om me er in te weken hier.


Maandag 13 December 1943
Op het lab krijgen we er weer een nieuwe figuur bij: de weduwe van een vriend van Dietloffs zoon. Ze liep gevaar, aan het werk gesteld te worden, en heeft zich toen door haar relaties hier in weten te werken. Ze weet niets, en ze heeft geen chemische of technische opleiding gehad. In alle opzichten een noodgeval. Voor ons is het niet prettig iemand in ons midden te hebben, die in intieme relatie tot Dietloff staat. Met de vrijheid die we nemen, als D. weg is ’s middags is het nu uit.

Woensdag 15 December 1943
De verhuizing is eindelijk voltooid. In ieder geval is het hier warmer dan bij Reimann; haast te warm. Gelukkig hebben we de beschikking over twee kasten, één is wel wat erg krap aangemeten.
De lui zijn heel geschikt, alleen zal ik in het begin wel wat moeite hebben om me er in te weken hier, want de anderen kennen elkaar al sinds Mei j.l. en ik kom er hier eigenlijk vreemd tusschenvallen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Toegift 1945 - 1985

Invalidenstraße anno 1945: Invalidenstraße anno 1985: Kabelwerk Oberspree anno 1985: Oh ja! ...