28 december 2018

Berlijn 28 Dec ‘43 Beste Tante Anna


Berlijn 28 Dec ‘43
Beste Tante Anna

Hoewel ik u maar zelden schrijf, denk ik toch dat U wel goed op de hoogte zult zijn van hoe het met me gaat en wat er hier gebeurt, omdat U dicht bij de plaats zit, waar de meeste brieven terecht komen! Dank U hartelijk voor Uw felicitaties, ik vind het ook jammer Uw gelukwensen niet direct uit uw mond te horen, maar door middel van een brief, maar nu ja, het is niet anders in  deze tijd. En zó verschrikkelijk is het nu ook weer niet, heb hier goede nieuwe vrienden gevonden, en goede oude vrienden zitten ook niet ver weg, zodat zelfs mijn verjaardag erg gezellig kon worden. Met een sigaartje van Maarten en een stuk koek van huis, en wat bier uit het café is er met goede vrienden heel wat van te maken. Vooral als je dan nog drie brieven van thuis krijgt op de juiste dag!
Nu Tante, ik neem maar weer afscheid van U, U leest maar weer mee op de gewoone manier, dan blijft U goed op de hoogte.
Nogmaals hartelijk dank voor Uw gelukwensen.
Hartelijke groeten
Oswald



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Toegift 1945 - 1985

Invalidenstraße anno 1945: Invalidenstraße anno 1985: Kabelwerk Oberspree anno 1985: Oh ja! ...