05 september 2018

Utrecht 21-8-‘43 van Mams. Ik stuur iederen Dinsdag morgen een pak



Utrecht 21-8-‘43
Lieve Oswald, verleden week schreef ik twee brieven en een kaart. Eergisteren heeft Lilie een brief aangetekend verzonden waarin je paspoort en morgen is Tante Anna van plan te schrijven. Daarom volsta ik met een kaart. Je brief van 14 aug. kregen we 19 aug. al. Is dat geen record? Wij waren verrukt. De jas, dat weet je nu zeker wel, was een vergissing. Op de hand kan je er niets van merken of het een vrouwen jas is, en ik had er geen idee van dat er een vrouwen jas in huis was. Ik heb er nu twee schoon en versteld liggen (op die van Grietje heb ik ook een hele morgen gezwoegd!). Ik stuur er nu één of allebei, naar gelang van de ruimte. Jammer dat je niet zo optimistisch bent als vroeger. Ik hoop dat je met Kerstmis naar Gr. Père kunt en vandaar weer naar huis. Zo denk ik er over. Ik hoop dat mijn wensch uitkomt. Wij hebben zeer mooi weer, warm zelfs en ….. je bijtjes staan op de hei! Met paard en wagen heeft mr. Peters ze vervoerd naar de Leusderhei. Gisteren kwam hij vertellen dat zij goed aangekomen waren! De honing in de stroopbus was van de heide. Lekker niet? Ik stuur iederen Dinsdag morgen een pak. Dus als je er twee in één week krijgt is er één te laat. In het laatste (ik heb mijzelf overtroffen met het in elkaar zetten van de verpakking) zaten appelen en peren. Je moet ze vandaag afhalen, volgens berekening, en ik hoop dat alles in orde is.
Dag jongen. Een zoen van je
 Moeder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Toegift 1945 - 1985

Invalidenstraße anno 1945: Invalidenstraße anno 1985: Kabelwerk Oberspree anno 1985: Oh ja! ...