04 augustus 2018

Utrecht 30 Juli 1943 van Prof Bijvoet. Eerste jaars colleges beginnen eerst na afloop van de arbeidsdienst.


PROF. DR. J. M. BIJVOET.
van ’t Hoff-LABORATORIUM.
Rijks-Universiteit te Utrecht.

Utrecht, 30 Juli ‘43

Den Heer O. de Bruin
chem.cand
Pflugh-Harttingsstr . 7
B e r l i n –Hirschgarten


Waarde Heer de Bruin,
Het deed me veel genoegen te hooren dat U 't betrekkelijk goed maakt en ik dank u ten zeerste voor Uw brief en houd me ervoor aanbevolen dat U mij verder op de hoogte houdt. Ook Uw moeder telefoneerde mij eenige tijd geleden; zij was ook zeer blij weer goede berichten te kunnen brengen.
Van hier is weinig nieuws: eerste jaars colleges beginnen eerst na afloop van de arbeidsdienst, dus na de Kerst. Candidaten zijn er niet in mijn practicum en college, zoodat alles op de doctorendi neerkomt.
Ik hoop dat U spoedig weer terug moge zijn en wensch U van harte 't beste.
Geloof hoezeer onze gedachten steeds bij onze studenten zijn.

Uw    J.M. Bijvoet






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Toegift 1945 - 1985

Invalidenstraße anno 1945: Invalidenstraße anno 1985: Kabelwerk Oberspree anno 1985: Oh ja! ...