25 oktober 2019

Woensdag 25 October 1944. Oos : Ik leer hier meteen voor later, dat zal me niet meer overkomen.


25 Oct.
Vandaag een pestbui. Riess is daarvan de oorzaak. Nu mijn onderzoekingen over weekmakers goed gaan, trekt hij alles aan zich en begint te schoolmeesteren. Ik moet precies doen wat hij zegt, en hij doet net of hij het nu zover gebracht heeft. Hij komt zelfs “helpen” en schopt alles in de war. Hij verhindert me de proeven te doen die ik me had voorgenomen. En het mooiste is, dat ik begonnen ben met op een gebied te gaan werken waar hij niet wilde gaan, n.l. bij 95% weekmaker. Hij heeft me toen “toevallig” vrij gelaten in mijn plannen. Niets meer vertellen dat is alles, en vooral niet te veel ergeren. Ik leer hier meteen voor later, dat zal me niet meer overkomen.
Vanavond Spreekrans, lezing van Wart v Mieghem. Hans is een goede voorzitter. Het “senioren convent” is weer in ere hersteld. Kees Booy komt ineens binnen zetten, en heeft veel plezier in onze Spreekrans.
Na een pudding naar bed.


Jan : 


Woensdag 25 October 1944. 
Onze Spreekrans moest door het intreden van de bezetting van de bedden in de conversatiezaal, weer naar boven verlegd worden, wat lang zoo gezellig niet was. maar er is nu eenmaal niets aan te doen.
De voordracht, die we te horen kregen was van Ward van Miechem, over navigatie. Hier en daar greep hij wat hoog, maar het meeste was nog wel te volgen, vooral daar de meesten van ons de zaak nog gehad hadden op de HBS, en het dus ergens in ons onderbewustzijn zweefde. …

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Toegift 1945 - 1985

Invalidenstraße anno 1945: Invalidenstraße anno 1985: Kabelwerk Oberspree anno 1985: Oh ja! ...