25 september 2019

Utrecht 11 September 1944. van Mams : Hij wil ook de fabrieken bezoeken en zal dus pas morgen of zoo terug komen.


Utrecht 11-9-‘44
Mijn lieve Osw. Alles hier goed. Paps is vanmorgen maar weer naar kantoor gegaan, op de fiets. Hij wil ook de fabrieken bezoeken en zal dus pas morgen of zoo terug komen. Vandaag weer zonneschijn. Heerlijk na al die regen en wind. Ik ben bang dat de brieven niet geregeld bezorgd worden en schrijf dus maar af en toe een briefkaartje, in de hoop dat hij je zal bereiken …
Gisteren gestoord in mijn schrijven door bezoek. Vandaag maar verder. Paps was om half zeven al weer terug. Wat een prestatie, niet? Ik vond het fijn want ik slaap nooit zoo erg rustig als hij weg is.

{Het is misschien wel aardig hierbij op te merken dat Paps in zijn middelbareschooltijd aan schermen had gedaan en dat hij een sabel, een klein meter lang en behorende bij zijn uniform uit de 1e wereldoorlog, aan de binnenkant van de slaapkamerdeur had hangen.}

De lucht is weer helder en de zon schijnt. Lekker is dat. Verder geen nieuws. Lili hoorde weer te werken maar de tijden werken niet mee en zij komt moeilijk aan de gang. Zoo gaat het mij met de huishouding. Wij doen maar met wat hoog nodig is; geen animo om te poetsen en wrijven. Niets van jou gekregen, wat mij niet verwondert, maar wat toch erg vervelend is. Ik vrees dat de correspondentie nu grondig in de war is. Gisteren nog geïnformeerd naar ’t pak dat ik verleden week Maandag verzonden heb. Er is mij gezegd dat het vertrokken was. Wij zullen hopen dat het aankomt. Nu lieve jongen, ’t is naar om in deze tijden gescheiden te zijn en ik hoop dat er gauw een einde aan komt.  Een stevige pakkert van je Moeder

{Bij deze briefkaart moet ook aangetekend worden dat ze voor de luchtlandingen bij Arnhem geschreven is, zelfs voor de brief van Paps die de 20e aankwam. Van na die tijd heeft Oos dus nog geen bericht}

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Toegift 1945 - 1985

Invalidenstraße anno 1945: Invalidenstraße anno 1985: Kabelwerk Oberspree anno 1985: Oh ja! ...