03 oktober 2018

Hirschgarten 3 Oct ‘43 Brief 6 De winterjas zat er in hoor!


Brief  VI
Hirschgarten 3 Oct ‘43
Lieve Paps Mams en Lily

Vandaag (zondag) heb ik het pak van 14 Sept afgehaald, en de winterjas zat er in hoor! Ik ben dus weer gerustgesteld. Er zat weer een hoeveelheid levensmiddelen in die te groot is. Stuur geen eten meer, ik verbied het (gebiedende wijs!). Hopelijk zitten jullie niet te lang in ongerustheid over de jas, misschien komt deze kaart wel eerder dan de brief.
De grammatica D. (en Fr) is zoals ik die gewenst heb. Bovendien kreeg ik deze week van ter Have wat Christelijke lectuur. Aan lectuur ontbreekt het op het ogenblik niet, wel aan tijd om iets te lezen!
4 Oct. De brief van paps van 18 Sept zoëven ontvangen, maar nog geen tijd gehad ernstig te lezen. Er gaat een pakje naar Grandpère vandaag. Nughteren is collega waar ik goed mee kan opschieten, het is zeker geen fantast. Ik heb gisteren de Messias van Händel gehoord, maar het publiek bedierf het effect door na iedere solo te klappen. Dat is het huidige publiek in de philharmonie op zondag middag! De Waalse kerk heb ik nog niet bezocht, volgende week waarschijnlijk. Meer daarover in de volgende brief.

Veel liefs en tot ziens.
Oswald


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Toegift 1945 - 1985

Invalidenstraße anno 1945: Invalidenstraße anno 1985: Kabelwerk Oberspree anno 1985: Oh ja! ...